Smaller Default Larger

Beszámoló a Nemzeti Tehetség Program NTP-RTP-M-2014-0004 számú pályázathoz

Időrendben a következő tevékenységek zajlottak:
 
Pedagógus-továbbképzések:
A továbbképzési program megnevezése: Kedvesház-pedagógia III. – Hídépítés intézmény és család között, - roma kultúra  (alapítási és indítási eng. szám: 47793/58/2014. 
A megvalósulás Időpontja: 2015. 03. 12-14.
Helyszín: Magiszter Alapítványi Óvoda, Általános Iskola, Középiskola és Szakközépiskola, 4440 Tiszavasvári, Kossuth u. 76.
Bevont pedagógusok: 25 fő
Kiadott tanúsítványok száma: 25 db.
 
A továbbképzési program megnevezése: Kedvesház-pedagógia II– Közösségépítés és együtt-tanulás - roma kultúra c.  (alapítási és indítási eng. szám: 47793/59/2014. 
A megvalósulás Időpontja: 2015. 04. 23-25.
Helyszín: Magiszter Alapítványi Óvoda, Általános Iskola, Középiskola és Szakközépiskola, 4440 Tiszavasvári, Kossuth u. 76.
Bevont pedagógusok: 25 fő
Kiadott tanúsítványok száma 25 db.
 
Kirándulás és táborozás
A megvalósulás időpontja: 2015. 05. 16. - 2015. 07. 19.
 
A pályázatban megfogalmazott célok megvalósulása és a kapcsolódó tapasztalatok
 
Pedagógus-továbbképzések:
A Tiszavasvári Magiszter Alapítványi Iskolával már 2014-ben megkezdődött a szakmai együttműködésünk. Célul tűztük ki a Kedvesház program kiterjesztését. Első lépésként a Kedvesház-pedagógia bevezetését az iskolában, később pedig a Kedvesház típusú  kollégiumok létrehozását és beindítását. 2014. szeptemberében a tantestület a  Kedvesház-pedagógia 90 órás akkreditált továbbképzésének első 30 órás kurzusát már elsajátította. A pályázat keretében a további 2X30 órás tanfolyam valósult meg, valamint a gyakorlathoz kapcsolást segítő mentorálás.
A továbbképzésekre 2015 tavaszán került sor. A tanfolyamok sikeresek voltak. A pedagógusok lelkesek és aktívak voltak. A visszajelzésekből az is kitűnik, hogy a tanfolyamok megerősítést és mentálhigiénés feltöltődést is jelentettek számukra.
A továbbképzéseket a az akkreditációs engedéllyel rendelkező CoopOktató Bt képviseletében Lázár Péter és bordács Margit tartotta. Szintén ők végezték a mentori tevékenységeket is, mely keretében a pedagógusok szakmai segítséget kaptak a tanultak saját gyakorlatra való adaptálásához. 
A nyári táborozás és kirándulás célja az élményszerzés ezen keresztül a pozitív személyiségfejlődés volt, amely nyilván nem mérhető azonnal, de beépülve hozzájárul az egészséges személyiség kialakulásához.
 
A tanfolyamok megvalósításával kapcsolatos szervezési és előkészítési tevékenységek rendben, a tervezetteknek megfelelően megtörténtek. A hallgatók időben megkapták a tájékoztató és felkészítő anyagokat, a tanfolyam első napján pedig a segédanyagokat. A PAT rendeletnek megfelelően mindkét tanfolyam indítása időben be jelentésre került a PedAkkred honlapján. A hallgatók a 30 órás tanfolyamok elvégzéséről - a pedagógus-továbbképzésről szóló (–  277/1997. (XII. 22.) sz. Korm. rendelet szerinti -   tanúsítványt megkapták. A továbbképzések megvalósítását igazoló "képzési dokumentáció" az előírásoknak megfelelően elkészült ami tartalmazza a felnőtt képzési szerződést, a jelenléti íveket, a tanúsítvány másolatokat ill. a képzési naplót és a jelentkezési lapokat. A hallgatók visszajelzései alapján elmondható, hogy sikeresek és eredményesek voltak a tanfolyamok. Az "elégedettségi kérdőív" összesített eredménye - ahol 5 fokú skálán értékelték a hallgatók a tanfolyamot - 90% fölötti (4,8) elégedettséget mutatott ami jól tükrözi a sikerességet és eredményességet. 
A kirándulást egy hosszú hétvégén ( a gyerekek bent maradnak hétvégére a kollégiumban mert ilyen alkalmakkor van lehetőség hosszabb időt igénybe vevő szabadidős tevékenységek beillesztésére)) valósítottuk meg. Az útvonal Tokaj, Sárospatak, Sátoraljaújhely volt. A gyerekek szerint ezt túráz ősszel meg kellene ismételni!
A nyári táborozás Keszthelyen a Vadóctanya Ifjúsági Táborban volt. Célunk az élményszerzés volt, amelyet sok kirándulással, érdekességek megtekintésével is próbáltunk elérni. A gyerekek számára itt egy teljesen új, számukra ismeretlen világ és természeti környezet nyílt meg. Mindenki  úgy zárta a tábort, hogy bármikor szívesen újra eljönne és eltöltene itt egy ilyen élményekben gazdag hetet!

1szazalekos

Értékeink, eredményeink

A 20 év alatt több mint 100 gyereket nevelt a Kedvesház, mindenki elvégezte az általános iskolát.

Az iskolában megszűnt a lemorzsolódás, minden kedvesházi gyerek továbbtanul, többen érettségit szereztek.

Csökkent a helyi társadalomban az előítéletesség a romák iránt.
Pozitívan változott szülőknek az iskolához, a tanultsághoz való viszonya. (Erősödött motivációjuk, kitörési aktivitásuk, szülői kompetenciájuk, a munka világában való érvényesülési törekvésük).
A Kedvesházban felnőtt gyerekek szülőkként „kedvesházi értékek” szerint nevelik gyerekeiket, küzdőkké váltak, dolgoznak, a munka világában akarnak érvényesülni.
A programból kinőtt Kedvesház-pedagógia országosan is elismert a pedagógusok körében. Több mint 4000 pedagógus végezte akkreditált továbbképzéseinket, száznál is több óvodában, iskolában alkalmazzák a Kedvesház-pedagógia módszereit a roma/hátrányos helyzetű gyerekek integrált nevelésében, a szülőkkel való kapcsolat kiépítésében.

Magyarország Kormánya, a program alapítóját 2012-ben "Nemzetiségekért Díj"-ja tüntette ki.

Gyerekekért SOS 90' Alapítvány

Kedveskönyv

kedveskonyv

Nemzeti Tehetség Program

emet logo

emmi logo

ntp logo

 

Ahogy majdnem minden honlappal rendelkező cég, a villantomagazin.com és villantomagazin.hu is használ cookie-kat. A cookie (magyarul süti) egy kisméretű egyedi szöveges információs fájl, amely akkor kerül a számítógépre, amikor Ön egy webhelyet látogat meg. A sütik számtalan funkcióval rendelkeznek. Többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni beállításait, felhasználásra kerülnek pl. az online bevásárlókosarak használatakor, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára. Adatvédelmi tájékoztató